5. listopadu 2011

Cover verze (1) - Šípkové Růženky

Z přebírání hitů (zejména) zahraničních zpěváků a hudebních skupin je živa spousta našich interpretů (asi nejvíce se tím "proslavily" Ilona Csáková a Leona Machálková), někdy však cover verze může znít stejně dobře nebo i lépe než originál. Pro mě jsou tímto příkladem Jiří Schelinger a Petr Kolář, kteří převzali píseň Soldier of Fortune od Deep Purple. Pro srovnání originál a jeho česká verze Šípková Růženka (text Zdeněk Svěrák) v podání našich zpěváků.





6 komentářů:

  1. Originál, cover verzia a cover verzia cover verzie... to už je vyšší level!
    Súhlasím, Schelinger je v tomto prípade lepší než originálni párpli.

    OdpovědětVymazat
  2. Ach, Zdeněk Svěrák! Pokouším se zrovna koupit vstupenky na Cimrmany, ale zdá se mi to zhola nemožné.
    Pěknej nápad takhle porovnat covery. Ráda jsem si je poslechla.
    Soldier of Fortune byla moje oblíbená počítačová hra před deseti lety, tak jsem ráda zavzpomínala i na ni.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]:Cimrmany jsem viděl asi 4-5-krát a zajímavé je, že vždy s Ladislavem Smoljakem. Protože ten však už nežije, pokud se na ně ještě někdy dostanu, měl by tam konečně být Zdeněk Svěrák.Tohle byl můj úplně první pokus na blogu a textově také nejkratší. Na víc jsem si v té nervozitě, co to udělá, až ho uložím, netroufl

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Jak se ti povedlo sehnat vstupenky, můžu-li se ptát? Mně se to nedaří kvůli přetíženému webu v době zahájení prodeje. Jsem z toho čím dál víc smutná.Jo, četla jsem u někoho tvůj komentář, že jsi právě taky psal o něčem podobném, tak jsem se hned šla podívat ;) Horší je, že už ani nevím, u koho jsem to četla. Skleróza.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Já jsem je viděl na pohostinských představením v Brně. Ale je to taky už dost let. Poprvé to bylo na konci 80. let, ještě s Vozábem. Bez něj, Smoljaka a Vondrušky je (podle mě) soubor dost oslabený. Třeba Vozáb, který v Poslu z Liptákova hrál vizionáře, z plamene čtoucího budoucnost uhlobaronova dolu, je těžko nahraditelný.
    Nevím to jistě, ale možná existují nějaké záznamy jejich představení na DVD. S jistotou to ale vím jen o zvukových nahrávkách, protože jsem je našel i v nabídce autobusů Student Agency.Nevím, jaký komentář myslíš, ani čeho se měl týkat.

    OdpovědětVymazat
  6. Já už právě taky nevím Někdo asi měl podobný příspěvek s cover verzí písničky a tys psal do komentářů pod to, žes na začátku blogování měl to samý. Možná to bylo u Sugr, protože já jsem ji za jeden večer přečetla celou.Co se týče Cimrmanů, tak DVD jsou, máš pravdu. Viděla jsem je všechny. Jenže je chci vidět naživo, protože o to tady podle mě jde... A protože soubor se pořád ztenčuje, bojím se, že nestihnu někoho dalšího. A to by mě teda dost mrzelo.

    OdpovědětVymazat

Aktuální článek

Nikola Tesla - geniální vynálezce a špatný obchodník (+ památník u Niagarských vodopádů)

Původem chorvatský rodák Nikola Tesla (1856-1943) je zřejmě největším vynálezcem všech dob, obdiv k němu však neměl dlouhého trvání a nakon...

10 nejčtenějších článků (od 23. 4. 2020)